2017 - 2020 р.р. - творчий звіт
1. Проблема
над якою працює учитель (тема самоосвіти): «Використання інноваційних онлайн-технологій при
вивченні математики»
2.
У зв’язку з чим виникла думка про роботу
над даною темою?
У зв’язку
зі зменшенням зацікавлення учнями вивчення предметів природничо-математичного
циклу та впровадженням STEM-освіти, проєктної діяльності, вважаю
доцільним використовувати у навчаному процесі різноманітних навчальних
онлайн-технологій та програм, таких як доповнена реальність, GR-коди, інтерактивні вправи, а також змішане навчання за допомогою
платформ GIOS та ВЧИ.КОМ.ЮА.
3.
Яка кінцева мета була поставлена перед
початком роботи над темою?
Оволодіти
найцікавішими для роботи та ефективними навчальними онлайн-середовищами,
залучити до їх використання дітей, підвищити інтерес до навчання.
4.
Скільки років і в яких класах
перевіряється дана проблема?
з 2015 року
я почала працювати над проблемою використання методу кейсів для розв’язування задач прикладного змісту,
використання набутих знань у повсякденному житті (на уроках математики 8, 9
класу, факультативний курс «Фізика дивовижного» у 6 кл.), з 2016 року, коли в
програмі фізики було визначено виконання навчальних проектів, я почала активно
залучати учнів до інформаційного середовища та різноманітних онлайн-ресурсів,
інтерактивних форм роботи, з 2017 року 6 клас – платформа ВЧИ.КОМ.ЮА, «На урок»
та «Всеосвіта», з 2018 року – проект «Я – дослідник» для учнів 5, 7, 8 класів.
5.
У чому виявилась принципова відмінність
під час підготовки до уроків? Ваша? Учнів?
Для
підготовки до уроків частіше використовую задачі прикладного змісту, що пов’язують знання з інших предметів (біологія,
хімія, інформатика). Учні готують вдома довідковий матеріал, представляють
доповіді, лепбуки, інфографіку, виконують вдома онлайн-тести «На урок» та
Кахут.
6.
Які форми і прийоми роботи з учнями на
уроках змінились? Як?
При
виконанні проектів учитель переходить від ролі носія інформації до тьютора, що
скеровує учня на шлях пошуку потрібної ідеї; традиційні етапи уроку можна
змінити на принцип «перевернутий клас», використавши елементи змішаного
навчання.
7.
Ваша думка про ефективність проведеної
роботи.
Дітям
подобаються різноманітні проекти, їх зацікавлює поєднання навчання з
інтерактивними вправами, способами подачі інформації, виготовлення лепбуків як
кінцевого продукту проекту.
8.
Яку літературу Ви використовували?
Матеріали, надані міським методичним об’єднанням, вчителями на сайтах «На урок»,
«Якість освіти», тестові зошити ЗНО, методичні посібники до проекту «Я –
дослідник», газети «Фізика у школах України» та «Математика у школах України».
9.
Які завдання з Вашої точки зору, Вами ще
не вирішені?
Планую покращити вміння по створенню STEM-проектів (закінчую вивчати матеріали Web-STEM-школи – 2020») та
інтеграцію математики з іншими науками.
10.
Сформулюйте шляхи вдосконалення
навчально-виховного процесу, які з Вашої точки зору є найбільш ефективними та
актуальними на сьогодні.
-
збільшити
використання дослідницьких задач у курсі математики;
-
покращити
матеріально-технічну базу кабінету фізики;
-
введення
у навчальний процес курсу «Логіка» для 5-6 класів.
2007 - 2017 р.р. - досвід роботи
Сучасний проєвропейський напрямок розвитку
України вимагає від освіти творчих, цілеспрямованих та освічених громадян,
випускників школи, які можуть та знають як використати набуті знання в різних
галузях науки. От і своїм пріоритетним напрямком роботи вбачаю навчити дитину використовувати все те,
що вона здобула у школі в реальних, життєвих ситуаціях, розвинути в ній вміння
навчатися, мислити та виховати позитивні риси особистості.
Перший педагогічний досвід – це робота в
Дитячому оздоровчому центрі «Маяк», с. Головач Полтавського району (2005 рік)
на посаді вожатого. Саме тут вперше
спробувала себе як самостійний вихователь, старший помічник та окреслила
основні напрямки, над чим потрібно удосконалюватися та працювати.
З 2007 року, ще будучи студенткою
університету, почала працювати на посаді вчителя математики, фізики Полтавської
ЗШ №7 ім. Т. Г. Шевченка. При написанні дипломної та магістерської роботи
неодноразово проводила педагогічні дослідження та експерименти, результати яких
представлялися при захисті, виступах на конференціях та публікувалися. Зокрема, працювала над
формуванням творчої особистості за допомогою проблемного навчання у фізиці:
- Наталія Піддубна «Проблемне введення елементів біофізики в старшій школі» (Наукові
записки: Матеріали звітної наукової конференції викладачів, аспірантів,
магістрантів і студентів фізико-математичного факультету. – Полтава: АСМІ,
2008. – 312 с.);
- В. Макаренко, К.
Макаренко, Н. Піддубна «Введення елементів біофізики через систему проблемних
ситуацій» (Фізика, технічні науки: стан, досягнення і перспективи. Матеріали
Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Полтава, 30 – 31 жовтня 2008
року. – Полтава: ФОП Рибалка, 2008. – 149 с.);
- Наталія Піддубна «Формування творчої особистості на уроках фізики шляхом
раціонального поєднання проблемного навчання та інноваційних технологій» (Збірник
наукових праць, викладачів, аспірантів, магістрантів і студентів
фізико-математичного факультету (до 95-річчя заснування Полтавського державного
педагогічного університету імені В. Г. Короленка). – Полтава: АСМІ, 2009. – 287
с.).
Підсумком та узагальненням проведених
досліджень було представлення досвіду на Всеукраїнській науково-методичній
конференції «Профільне навчання: проблеми, перспективи, шляхи
реалізації» у м. Черкаси 29 – 30 квітня
2009 р.:
- К. С. Макаренко, Н. М. Піддубна «Раціональне
поєднання особистісно орієнтованої і проблемної технологій навчання, як основа
розвитку учня в профільній школі» (Матеріали всеукраїнської науково-методичної
конференції «Профільне навчання: проблеми, перспективи, шляхи реалізації», м.
Черкаси, 29 – 30 квітня 2009 р. – Черкаси: Вид. від. ЧНУ ім.. Б. Хмельницького,
2009. – 137 с.).
Хоча тема проблемного навчання не нова, але
моя робота полягала в тому, щоб цю технологію пристосувати до умов сучасної
освіти, а також до викладання математики.
Провівши педагогічний експеримент «Визначення мотивації
учнів на вивчення математики», було встановлено, що учням здебільшого ця
дисципліна подобається та вони хочуть покращити свої знання, але практичне
застосування, крім вступу до ВНЗ, чітко не окреслюють. Тому, зважаючи на вимоги сучасної освіти,
подальшим напрямом діяльності було обрано проблему «Впровадження методу кейсів у вивчення
математики шляхом створення проблемних ситуацій на основі фактів з реального
життя». Метод активного
проблемно-ситуативного аналізу (метод
кейсів) уперше був застосований у 1910 р. при
викладі управлінських дисциплін у Гарвардський бізнес-школі.
У
березні 2014 року для слухачів курсів Полтавського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти імені
М. В. Остроградського було проведено відкритий урок з алгебри у 9 класі
«Відсоткові розрахунки. Формула складних відсотків» з використанням методу кейсів та у жовтні 2015 року – обмін досвідом та майстер-клас «Використання
методу кейсів на уроках математики та фізики».
Сутність застосування даного методу полягає в тому, що до
уроку я розробляю кейси – папки з завданнями для кожної групи. Кожен кейс
містить такі матеріали: завдання, теоретичні відомості, довідковий матеріал.
Так, на уроці «Відсоткові розрахунки» ми досліджували, які з банків нашого
міста надають найкращі умови для депозитів. Кожен кейс складався з завдання,
теоретичних відомостей (формули, правила обчислення), брошури з банку про умови депозитних вкладів,
словника економічних термінів, а також певної кількості грошових купюр
(несправжніх), які потрібно було перерахувати і, обчисливши дохід при вкладі на
2 роки, визначити, яка депозитна програма найкраща.
Посильні завдання, можливість застосувати свої знання в
новому руслі створюють ситуацію успіху та загалом позитивний фон уроку.
У 2013 році в рамках підготовки матеріалів до міського
конкурсу учительських розробок та презентацій учнів на тему «Видатні математики
Полтавщини» було проведено урок в 10 класі з використанням методу кейсів.
Учнівська презентація отримала ІІ місце (учні нагороджені дипломами).
Спроба використання методу кейсів і до уроків з
інформатики під час проходження загальноміських днів популяризації безпеки в
Інтернеті (2010 рік) пройшла успішно, за подані матеріали отримано Подяку
управління освіти Полтавського міськвиконкому (Н. №624 від 06.12.2010 р. ).
У своїй діяльності практикую використання тестових
технологій, що дозволяє готувати учнів заздалегідь до ЗНО, так з 2008 по 2010 роки була членом творчої групи «Моніторингове
дослідження навчальних досягнень учнів з математики», результатом якої було
створення збірника тестових підсумкових контрольних робіт з математики для 5 –
9 класів.
Також досить ефективним у своїй роботі визнаю
використання опорних конспектів (5, 6, 9 класи), які створюю самостійно.
Постійна самоосвіта вчителя – це запорука успіху.
Тому постійно намагаюся навчитися
чомусь новому та корисному для роботи. Маю сертифікати ПОІППО ім. М. В.
Остроградського, Полтавського університету споживчої кооперації, Видавничої
групи «Основа» та «Дистанційної Академії».
Виховання активної життєвої позиції та національної
свідомості, всебічно розвиненої особистості – основа виховної роботи. У 2010
році разом з керівником пошукової групи «Духовні джерела добра» на запрошення
засновника Благодійного фонду «Україна 3000» Катерини Ющенко представляли
результати роботи у Києві.
Моїм життєвим
кредо є слова Гордона Драйдена «Виживає не сильніший
і не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються», так як
вважаю, що основу сучасного суспільства повинні становити громадяни, котрі
повинні вміти вчитися, а маючи знання, могти їх застосувати у реальних життєвих
ситуаціях.


Немає коментарів:
Дописати коментар